Pride svetovalec k direktorju…

Najeti ali ne najeti svetovalca, trenerja?

Pride svetovalec k direktorju v podjetje. Včasih pride tudi k članu poslovodstva, ki je zadolžen za pogovore s svetovalci ali h kadrovskemu direktorju. In reče:

„ Ukvarjam se z učinkovitostjo, povečevanjem zaslužkov, oblikovanjem močne konkurenčne prednosti, izboljševanjem likvidnosti, denarnega toka, zmanjševanjem zalog, ki skrivajo še druge probleme…Pri vodenju projektov lahko olajšam delo vašm zaposlenim, z enostavnimi postopki pri kontrolingu lahko povečamo dobiček, inovativen in enostaven proces nenehnega izboljševanja bo spremenil vaše podjetje v neubranljivo trdnjavo.

Kako delam? Inovativno in učinkovito. Dam vam še „srebrne naboje“, kar bo držalo vaše konkurente daleč od vas, vaše kupce pa najbližje kot je mogoče,…Ko jaz odidem iz vašega podjetja, boste imeli zadosti denarja za poravnavanje obveznosti prej, kot boste morali plačevati obveznosti, stalne kupce, veliko kupcev, skoraj znebili se boste resne konkurence, zaslužkov, dobička bo toliko, da ga bo za lastnike, nagrade in še za okolico bo ostalo. Prodajalci bodo podirali rekorde, vodje bodo imeli vpliv in mislili boste, da so vaši zaposleni drugi, kot ste jih zaposlili na začetku. Konfliktov skoraj ne bo, vsi bodo rešeni, ljudje se bodo spoštovali in na osnovi enakih meril za vse bodo delali učinkovito in usklajeno v smeri doseganja največjega možnega poslovnega rezultata.“

Zdaj nekateri že pomislijo na Supermana, na vse vice, ki jih poznajo o svetovalcih, …A vse to zna rešiti, ali kaj? Kdo uporablja srebrne naboje in za kaj?

Najeti ali ne najeti svetovalca ali trenerja? To vprašanje je nemalokrat potem posredovano še nekaj sodelavcem in odločitev je lahko:

  1. Da, najeli bomo svetovalca, da bomo spremenili vedenje sodelavcev, povečali dobiček, prišli do denarja, lažje delali, varneje poslovali tudi naslednje leto in vsa nadalnja, okrepili ugled podjetja,…Če najamemo svetovalca bomo delovali kot dobri managerji, vodje in naše podjetje bo uspešno.
  2. Ne bomo najeli svetovalca . Ne vemo kako bodo reagirali ljudje. Mi znamo sami bolje, za ljudi je to dodatna obramenitev, pa ni rečeno, da uspe. Ne bomo rušili obstoječega in veliko bomo prihranili. Ker bomo vse opravili sami, bomo imeli manše stroške, tako bomo delovali kot dobri managerji in vodje in naše podjetje bo uspešno.

Torej oboji, tisti, ki želijo najeti svetovalca, trenerja imajo isti cilj: Biti dobri managerji in vodje, da bo naše podjetje uspešno!

Odločitve za ali proti so v konfliktu zaradi vseh ali pa nekaterih domnev, ki so lahko naslednje:

-          že tako nam primanjkuje časa

-          ljudje bodo rekli: “kdo pa je spet ta, da …”

-          nimamo denarja, svetovalci so dragi, želijo veliko zaslužiti

-          že vse imamo, že vse delamo

-          svetovalci ne poznajo naše panoge

-          imamo ljudi, ki to pokrivajo

-          obstoječi ljudje lahko bolje delajo

-          to sploh niso naši problemi, mi potrebujemo kupce

-          v naši panogi (karkoli) je to običajno (npr. visoke zaloge, polno neplačnikov, cenovna konkurenca,…)

-          ni pravi čas

-          smo sredi drugih projektov

-          mi znamo bolje

-          ne bomo rušili obstoječega, bomo raje prihranili

-          itd.

Kaj pa če bi lahko oblikovali vmesne rešitve, ob katerih bi zgoraj omenjeni konflikt, najeti oz. ne najeti svetovalca odpadel? Kaj če bi poznali rešitve, pri katerih bi vse domneve enostavno izginile ali pa dobile neizmerno manjšo težo? Ali bi potem najeli svetovalca?

 Rešitve, ki bi lahko odstranile naštete domneve so lahko naslednje (verjetno pa še nismo našteli vseh):

a.)    koristi so lahko večje od plačila, naj svetovalec v večji meri dela za nagrado

b.)    lahko vnaprej določimo skupna merila za določitev nagrade in lahko opazujemo kako se izboljšuje poslovanje podjetja

c.)    preverimo, ali se lahko učinki pokažejo že v zelo kratkem obdobju

d.)   svetovalec naj se loti dela najprej na področjih, kjer bo čim manj motil ostalo delo

e.)    svetovalca lahko celo vključimo v že delujoče projekte ali ga najamemo po konča nih, trenutno nujnih projektih

f.)     ugotovimo, kje bi nam lahko prihranil čas

g.)    ugotovimo, ali nam „običajno“ v panogi pomaga k boljšemu poslovanju, ali smo zaradi tega dovolj dobri oz. Tako dobri, kot bi si želeli; imamo reštive za odpravo „običajnosti“, bi spremenili situacijo, če bi imeli dobro rešitev

h.)    opredelimo, kako bi zaposleni lahko z novimi metodami bolje reševali nove probleme in dosegali boljše rezultate v prihodnjosti; oziroma, lahko na obstoječ način dobro rešujemo probleme in dosegamo boljše rezultate v prihodnjosti

i.)      pripravimo zaposlene na svetovalca, jih o sodelovanju z njim obvestimo,

j.)     lahko se odločimo, da ohranimo obstoječe načine dela in procese, razen, če bo po nasvetih svetovalca poslovanje uspešnejše in delo lažje

k.)    razčistimo dilemo v zvezi z znanjem in pristopi svetovalca in zaposlenimi, glede na naše cilje

l.)      že v začetku predvidimo, katere aktivnosti obstoječih dejavnosti lahko prestavimo, katere prinašajo več denarja, ali lahko kakšne aktivnosti celo ukinemo, določimo prioritete med aktivnostmi…tako so v času svetovanja zaposleni mirni in varni

m.)  ugotovimo stanje konkurentov in se odločimo, ali želimo biti boljši

n.)    svetovalca seznanimo z značilnostimi naše panoge (pazite, gotovo bo povprašal, po domnevah)

o.)    ugotovimo, kako bi z novimi pristopi obstoječi strokovnjaki ali vodje, ki že pokrivajo določena področja, lahko strokovno rasli in prispevali k večjemu uspehu podjetja.

Te rešitve razblinjajo naštete domneve, ki povzročajo konflikt pri odločitvi najeti ali pa ne najeti svetovalca, trenerja. Gotovo obstaja še veliko domnev, ki jih tukaj nismo rešili. Ker hočete najbolje svojemu podjetju, želite biti dobri managerji in vodje, da bo vaše podjetje uspešno, boste gotovo sprejeli dobro odločitev.

 Vsekakor, če niste zadovoljni z eno ali več naslednjimi situacijami: grozi vam nelikvidnost, nimate denarja, prodaja vam pada,  vi ali vaši lastniki niso zadovoljni z velikostjo dobička, kar delate, ne povečuje razpoložljivega denarja, tekmeci vas prehitevajo, prodajne cene so vse nižje, panoga postaja nedonosna zaradi „specifičnih značilnosti, običajnosti“…

Privoščim vam, da poslujete najboljše v zadovoljstvo vseh. To pa lahko storite sami, s svetovalcem, ki je prišel k direktorju, ali pa si izberete drugo pot, ki bo najboljša za vas in za vaše podjetje.

 

                                                                                                 Mag. Branko Kleindienst